Nikada u potpunosti i do kraja nisam razumela feminizam. Da su žene i muškarci isti, onda ne bi bilo potrebe da nas priroda podeli u dva pola. Onda se jave dušebrižnici sa tendencijom razlikovanja jednakosti i ravnopravnosti. I tu im ne mogu ništa zameriti. Jer jednakost i ravnopravnost i jesu različiti pojmovi koji, jelte, označavaju različite stvari. Ali, feministička tendencija da ostvari jednakost na svim nivoima postojanja je u potpunoj suprotnosti sa zakonima prirode. Jer, nije da žena ne može da bude boss. Ali, iskreno mislim da bi joj neke druge uloge mnogo bolje stajale.

Feminizam je od svog nastanka do danas umnogome promenio svoje ciljeve. Na početku je to bilo zalaganje za jednaka društvena i politička prava, jer su žene zaista bile obespravljene. Ali, sa razvojem društva razvijale su se i feministkinje . Sad, u kom pravcu je išao taj razvojni put, diskutabilno je.

Ali, ono što definitivno, kao žena, zameram feministkinjama danas jeste konstantna borba i utrkivanje sa muškarcima.

žena boss
žena boss

Prioritet današnjeg feminizma jeste da budete mladi, atraktivni i brzi jer je to jedini način da uspete u životu. Prihvatanjem ovakvog stava, masa žena u stvari potpada pod uticaj reklamnog života, a sve pod maskom osnaživanja žena. Floskule koje su se već duboko ukorenile u svest mladih naraštaja su, u najmanju ruku, za ignorisanje.

Moraš biti žena boss

Slaviti žene koje su postale lideri u poslu nije ni najmanje loša stvar. Taj uspeh je sigurno neverovatno dostignuće obzirom da su do pre samo 50 godina poslodavci mislili da je sasvim razumno ženama plaćati manje nego muškarcima za isti posao. Ali, čak i danas, žene imaju udeo od svega 6,4% u liderskim pozicijama. Korporativni i finansijski uspeh ni u kom slučaju nije jedino merilo ženskih dostignuća. Ne može i ne želi svako da bude lider. Ljudska priroda je mnogo bogatija i šira od šefa i zaposlenog. Ukoliko neka žena ne želi da bude lider, već samo deo tima, da li to znači da je ona manje feministkinja od neke druge? To nije neka vrsta ženske slabosti, već samo ljudski izbor.

Korak napred u štiklama

Zamka u koju su feministkinje upale jeste da žele da se takmiče sa nekim ko nije njihova kategorija. Naime, prototip uspešne žene je kopiran prototip uspešnog muškarca. Samo što dama treba da nosi štikle. I da uvek, ali baš uvek izgleda besprekorno. Poruka koja se šalje ženama jeste da ste nezavisne, moćne i uspešne sve dok dobro izgledate. Ili možete biti Bridžit Džouns. Izbor je na vama. Marketing mit moderne žene koja uspešno gradi karijeru i dom, dok je zauvek mlada, lepa, naspavana i nasmejana cinično propagira ideju da su štikle i šminka sredstvo kojim postajete žena boss. A gde je tu glava?

Muškarci su velika deca kojima treba upravljati

Postoji čudan fenomen gde su žene organozivane, odgovorne i imaju sve neophodne osobine odraslih, dok su muškarci, u stvari, samo velika deca koja ne umeju ni čarape da upare. U ovom klišeu, žene su superiornija bića u odnosu na muškarce pa se taj model putem feminizma prenosi i na sve ostale sfere života.

Slepo treba podržavati sve druge žene

“Postoji posebno mesto u paklu za žene koje ne podržavaju druge žene” je izreka koja na mnogo načina šteti samim ženama. Pitanje lojalnosti nije pitanje pola, već podrške ideji u koju verujete. Bez obzira na to zastupa li je žena ili muškarac. Pitanje ravnopravnosti polova je očigledno suludo traženje odgovora. Jer, da biste bili ravnopravni sa nekim, nije dovoljno da imate dve ruke, dve noge i jednu glavu. Gomila stvari čini različitim žene i muškarce i umesto da uživamo u tom šarenilu i bogatstvu jedinstvenih karaktera, mi konstantno pokušavamo da budemo kao neko drugi. Dok god žene budu imale baš takva htenja, neće se otvoriti prostor za pokazivanje pravih i istinskih kvaliteta.

 

ODGOVORI