Školski sistem koji danas postoji odavno je zastareo, a deca su postala kao roboti. Vreme je da dobro razmislite o odabiru škole za vašu decu jer, kako Wake up world navodi, obrazovni sistem decu čini glupom i depresivnom na nekoliko načina. Pogledajte o čemu je reč.

skolski sistem uci decu kako da budu glupa
skolski sistem uci decu kako da budu glupa

Uči decu da budu kao iz kalupa

Školski sistem od najmlađeg uzrasta propagira psihologiju mase i ideju o tome da svi treba da budemo jednaki, ali ne u moralnom smislu već u načinu razmišljanja. Postulati sistema smatraju se za jedine važeće i pravilne. U školi, deca treba da prate mišljenje nastavnika, a svaka različitost često bude ili ismejana od strane drugih učenika iz kalupa ili kažnjena nižom ocenom od strane učitelja.

Školski sistem uči decu ’šta’ da misle umesto ’kako’ da misle

Škola usmerava decu u jednom pravcu, pokazuje im kako da uče i logički rasuđuju, ali samo u okvirima onoga što se može kasnije oceniti ocenom. Deca treba da uče informacije i da ih kasnije prezentuju, ali u to retko spada kritičko rasuđivanje, logika i analitika. Stavovi udžbenika i nastavnika postaju dečiji bez razmišljanja da li je to dobro i istinito.

Uči decu nekreativnosti

Imaginacija je najvažnija stvar za decu, ali je škola uspešno potiskuje. Sistem obrazovanja zatvara decu u kutiju, baveći se isključivo njihovim raciom umesto da kultiviše njihov duh, srce i um. Veoma je važno da deca što više maštaju kako bi jednog dana bili sposobni da stvaraju vizije za budućnost.

Uči decu da se plaše neuspeha

Nastavni plan i program teraju decu da konstantno uče kako bi položili sve testove. Jer se pad na ispitu smatra neuspehom. Loše ocene, dalje, prouzrokuju kazne i prozivanje pred drugima. Deca stvaraju strah od neuspeha, na koji treba da gledaju kao na samo još jedno iskustvo, i zato se kasnije u životu plaše da rizikuju i napuste zonu komfora.

Uči decu da misle da je igranje loše

U školi nema igre, dobro je poznato. Iako deca uživaju u igri koja čini da im srce brže kuca i da su srećniji, oni vremenom počinju da je doživljavaju kao nešto loše. Odnosno nešto što nije produktivno, ne daje rezultate i smatra se gubljenjem i trošenjem vremena. U školi uče da budu ozbiljni, mirni, da razmišljaju o posledicama i da što pre liče na odrasle.

Uči decu da ne slušaju svoje srce

Za razliku od odraslih, deca su veoma povezana sa unutrašnjim glasom koji dolazi ih njihovog srca. Vremenom, taj glas nestaje jer u školi rade ono što moraju, ne ono što osećaju i žele.

Uči decu da uspeh povezuju sa novcem

Još jedan način stvaranja depresivnih ljudi jeste učenje dece da moraju da budu dobri đaci da bi imali mnogo novca, odnosno dobru platu. Iako smo okruženi primerima najbogatijih ljudi na svetu koji nemaju završene visoke škole, sistem i dalje propagira da vam treba diploma da biste postali korporativni robovi. Umesto da uče da bi stekli znanja, unapredili se i mogli da žive život koji žele, oni misle da uče da bi imali novac, a ne ono što njime mogu stvoriti.

Uči decu da žrtvuju danas zarad sutra

Deca provode dane u obavezama, učeći zbog priče da će se sve to jednog dana vratiti kroz novac. Umesto da uživaju i stvaraju u sadašnjem trenutku, škola se gleda samo kao prelazni period. Deca idu ka zamišljenom cilju misleći da nema sreće dok ne odrastu. Na taj način zaboravljaju da uživaju u sadašnjosti i svakom trenutku detinjstva.

Izvor: Still

3 KOMENTARI

  1. Nisam znao da je ŠUP zatvoren! A ovu decu ubiše u pojam, što im više predmeta naturaju i što se više sekiraju za njihovo buduće znanje, rezultati su sve pogubniji. Zna se koji su predmeti osnovni, a koji sporedni i svi ti sporedni bi trebali da budu u grupama izbornih predmeta. Šta će deci po 13-14-15 predmeta, neka biologiju uči onaj ko će sutra studirati medicinu ili nešto slično, kao i hemiju, a oni koji će na tehniku i prirodne nauke neka uče malo više fizike i matematike. Ne, kod nas se sekiraju da deca ne ostanu glupa, pa će na kraju imati 20 predmeta u godini, a znanje na kraju školovanja će biti još lošije. I KO nam odlučuje o svemu tome? Političari koji jedva znaju da se potpišu, sposobni su za 5 poslova samo kad treba da prime 5 plata i naknada, ali kad treba da urade jedan jedini posao, pokažu da su nesposobni. A deci nameću dvocifren broj predmeta! Gimnazija treba da bude priprema za fakultet. Ko posle 8 godina osnovne škole ne zna šta će da studira, ne treba ni da studira, u SAD talentovana deca upisuju fakultet sa 14-15 godina, a kod nas i najveći genije sa 15 godina mora tek u srednju školu!

ODGOVORI