Tokom mladosti najmanje o čemu brinete jeste kako ćete izgledati u starosti, slažete se? Brinete o nekim svakodnevnim aktivnostima, provodu, poslu, školi, ali ono što je i te kako od velikog značaja jesu navike koje morate imati, kako biste usporili simptome prilikom starenja.

Kažu da žena vrhunac svoje lepote doživi u 31. godini života. Sa malom promenom navika i svakodnevnih rituala, možete protivurečiti statistici i svoju lepotu održati dugo na licu.
Način života zavisi od toga kojom brzinom neka osoba stari.

Neke žene će u 40-im godinama izgledati kao devojčice, dok devojke u 30-im godinama, zbog prvih znakova starenja, mogu izgledati dosta starije.

Zbog čega je to tako? Hrana koju jedete, koliko često se izlažete suncu, da li ste pušač, koliko unosite tečnosti u organizam, da li ste fizički aktivni, sve to utiče na to kojom brzinom ćete stariti.

starenja
starenje je neminovno

Veoma je važno voditi i ličnu hiigijenu, koja podrazumeva, korišćenje hidratantnih krema, nanošenje krema za sunčenje, nega kose i celog tela.

Takođe, dovoljno sna, manje stresa, kao i redovno fizička aktivnost od presudnog značaja su za vaše telo i lice. Postoji mnogo znakova starenja, oni se ne odnose samo na izgled već i na promene koje se dešavaju u vašem organizmu. Za vas smo izdvojili neke od prvih znakova starenja koje organizam pokazuje.

Fleke na licu

Dani i dani provedeni na suncu, izležavanje bez zaštitinih krema ostavljaju trag na vašoj koži. Možda ste trenutno veoma srećni, jer imate predivnu boju na kojoj vam svi zavide, ali koža sve pamti. U kasnijim godinama se mogu javiti problemi.

Gubitak kolagena dovodi do gubitka volumena kože. Tamne fleke i drugi znakovi oštećenja sunca počinju se pojavljivati na licu.

Redovno koristite kremu za sunčanje svakodnevno na licu i mestima na telu, koja su izložena suncu, kako biste sprečili dalje oštećenje sunca.

Laserski tretmani mogu popraviti oštećenja od sunca, kao i drugi kozmetički tretmani. Tu je i fotodinamička terapija (tretman na bazi svetla), što može podstaći proizvodnju kolagena.

Ispucala stopala

starenja
negujte stopala

Kažu, sve za lepotu. Koliko ste samo puta morali da kupite baš te crvene cipele, jer su toliko dobre, ali nisu vaš broj. Broj manje, može i to. Godine kažnjavanja stopala u neadekvatnoj obući mogu uzrokovati bolne čukljeve, ispucale pete i žuljeve. Ima li šta ružnije nego kada leti obujete lepe sandale, a pete su vam ispucale? To ne želi ni jedna žena, u to smo sigurni.

Morate voditi redovno negu stopala, baš kao i što vodite negu o vašem licu. Stopalima je potrebna hidratacija, isto kao i celom telu.

Obrve i trepavice

Menjanje hormona može dovesti do promena na obrvama i trepavicama. Mogu se prorediti i na kraju postati veoma retke.

Koristite olovku za obrve sa kojom možete popuniti i podebljati vaše obrve, tj. iscrtati istom bojom koja odgovara boji vaše kose. Veštačke trepavice su još jedna mogućnost, ukoliko želite lepše i gušće trepavice.

Naborana kolena i laktovi

Ima li šta gore nego kada se pojave naborani laktovi i kolena. Kako se skinuti u majcu kratkih rukava? Ove promene su normalne i javljaju se u godinama kada se koža opušta, nema elastičnosti, a kolagena u telu je sve manje.

Hranite svoju suvu kožu sa hidratantim proizvodima koji sadrži amonijum laktat ili ureu. Ti proizvodi efikasno hrane vašu kožu.

Bore

prve bore oko ociju se pojavljuju između 20 i 25.-e godine zivota
prve bore oko ociju se pojavljuju između 20 i 25.-e godine zivota

Gubitak kolagena i elastičnost smanjuje volumen kože, uzrokujući pojavu finih linija i  bora na licu. Godinama, koža postaje manje elastična i više naborana.

Lojne žlezde postepeno proizvode manje ulja, čine kožu suvljom nego pre. Starenje kože možete usporiti pomoću hidratantne kreme i zaštitite kože od sunca sa zaštitnim kremama od sunca i zaštitnom odećom, kao što je kapa.

Prve bore će se pojaviti oko očiju, oko usta i po vratu. One sitne, male bore oko očiju su svakako najupadljivije, ali ih možete ublažiti, to je svakako dobra vest.
Krema za bore oko očiju biće idealno rešenje za te sitne bore oko očiju.

Prevencija je najbolji tretman. Šta bi trebalo da koristite za adekvatnu nege kože: antioksidanti (koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala), krema za sunčanje (najbolje da koristite SPF od najmanje 30) i retinoide.

Ukoliko želite da posetite neki od kozmetičkih salona, raspitajte se za tretmane poput botoksa i lasera.

Osmeh bledi

Zubna gleđ se troši tokom vremena, čineći osmeh manje belim. Zubi se troše i češće se javljaju kvarovi, a prirodna belina zuba se gubi, pre svega upotrebom kafe, gaziranih sokova, cigara. Desni se povlače, i dolazi čak i do ispadanja zuba.

Postoje gelovi za izbeljivanje zuba koje možete korititi kod kuće, s tim što oni nisu trajno rešenje. Jednom kada izbelite zube, možete očekivati da će trajati do godinu dana.
Profesionalno izbeljivanje kod stomatologa, takođe može biti rešenje.

Slaba, lomljiva kosa i sede dlake

Dojenje, određeni lekovi i stres mogu uzrokovati privremeni gubitak kose, ali hormonalne promene koje se događaju oko menopauze mogu dovesti do stalnog stanjivanja kose.

Uz sve to, prvi znaci starenja jesu sede vlasi koje se pojavljuju na glavi. Kod nekih se one mogu javiti i u dvadesetim godinama, dok kod nekih one dolaze mnogo godina kasnije.

U slučaju prevelikog opadanja kose  možete uraditi i test krvi da isključite bolest štitne žlezde ili anemiju. Gubitak kose često je znak da nešto drugo nije u redu, pa ga ozbiljno shvatite.

Vrat i dekolte

starenja
bore na vratu su među prvima

Na vratu se javljaju prvi znaci starenja. Na vratu se javljaju prva udubljena, linije i naboranost. Vrat deluje opušteno, nema čvrstine, a sve više je sitnih bora na njemu.
Koristite hidratantne kreme koje sadrže peptide za proizvodnju kolagena.

Laserski tretmani mogu poboljšati teksturu kože, dok botoks može ublažiti te male, uporne linije. Kod tretmana u salonima možete koristiti radiofrekventne i svetlosne uređaje, kako bi stimulisali proizvodnju kolagena u vratu.

Smežuran dekolte je isto jedan od ne baš tako prijatnih znakova starenja, obzirom da je to deo tela koje žene često vole da stavljaju u prvi plan, nekom lepom, uskom bluzom.

Spuštene grudi

Gubitak tkiva i masti dovodi do toga da grudi gube na čvrstinii. Dojenje, nedostatak odgovarajuće podrške i niži nivo estrogena, sve ovo utiče da grudi ne stoje kao što su nekada.

Većina žena smatra da je najbolje rešenje silikonska promena, ali ne morate se odmah podvrći ovoj operaciji, zato što je to hit. Dobra vest je da možete krenuti sa vežbama koje vam mogu pomoći da dugo zadržite vaše grudi čvrstima.

Opušten stomak

Ravan stomak je san svake žene, još ako redovno trenirate i imate pločice, mnoge žene će vam zavideti. Ali vremenom, metabolizam uspori, naslage se skupljaju oko stomaka i javljaju se prvi jastučići.

Ne brinite, jer redovno vežbanje će vam omogućiti ravan stomak i uzak struk, čak i u kasnijim godinama. Samo bi trebalo da budete istrajni i da praktikujete bar deset trbušnjaka dnevno.

Vene i kapilari

Vene će se prvo pojaviti po nogama. Sitni kapilari su takođe prvi znak starenja. Srećom, postoji veliki broj krema koje mogu ublažiti izgled kapilara kao i estetski tretmani koji ih mogu ukloniti u potpunosti.

Kosti

Tokom starenja, muškarci i žene postepeno gube deo minerala u kostima. Kosti su manje guste i jake.

Možete usporiti prirodni gubitak gustine kostiju i smanjiti rizik od osteoporoze redovnim vežbanjem (kao što je hodanje), uzimanjem dovoljno kalcijuma i vitamina D kao i izbegavanjem izbora načina života koji oslabljuju kosti (poput pušenja).

Metabolizam

starenja
s godinama je metabolizam sporiji

Tokom vremena telu obično treba manje energije, a vaš metabolizam usporava. Promene hormona u telu dovode do više masnog tkiva i manje mišićne mase. Najbolji pristup upravljanju ovim promenama je uzimanje manje kalorija, uz održavanje ili povećanje telesne aktivnosti.

Trening snage je posebno dobar način za izgradnju ili zadržavanje mišićne mase. Kada se mišićna masa smanji, metabolizam se usporava. Izgradnja ili održavanje mišićne mase omogućava vašem metabolizmu da ostane isti ili se povećava.

Srce i krvotok

Srce prirodno, u starosti mora raditi malo teže tokom aktivnosti nego što je to činilo u prošlosti. To čini srčani mišić malo većim. Primetićete pad energije ili izdržljivosti .

Pluća

Kod neaktivnih ljudi, pluća postaju manje delotvorna tokom vremena, obezbeđujući telu manje kiseonika. Redovna fizička aktivnost ima ključnu ulogu u održavanju pluća snažnim. Ukoliko ste pušač, morate se odmah rešiti ove loše navike.

Seksualna funkcija

Muškarci i žene proizvode niži nivo hormona počevši od svojih 50.-ih godina. Muškarci proizvode manje spermatozoida, a njihovo seksualno vreme reagovanja se usporava. Žene prestaju ovulirati i prilaze kroz niz promena u menopauzi, povezanih sa nižom proizvodnjom estrogena.

Starenje je nešto što se nikako ne može izbeći.

Večina žena se jako teško nosi sa svim vidljivim promenama prilikom starenja. Starenje jeste neminovnost, ali ono što je važno jeste da je možete usporiti, samo ukoliko se pridržavate svih saveta i na vreme krenete da brineti o sebi, svom telu i licu, organizmu uopšte.

Potrebno je na vreme odreći se nekih navika ili ih promeniti. Sve što sada radite za sebe, kasnije će se videti na vašem telu. Tada ćete biti zahvalni sebi i svojoj istrajnosti.

 

1 KOMENTAR

ODGOVORI